Zaloguj Zarejestruj

GT6 #1042

W eksploatacji od 1990 roku
Import z Bielefeld
Właściciel - MPK Łódź Sp. z o.o. w użyczeniu przez Klub Miłośników Starych Tramwajów w Łodzi
Miejsce stacjonowania: Zajezdnia Muzealna Brus

Gdy z taśm polskich fabryk zjeżdżały kolejne tramwaje typu N, pasażerowie w Zachodnich Niemczech cieszyli się nowoczesnymi, szybkobieżnymi tramwajami przegubowymi. Druga połowa lat 50. i pierwsza połowa lat 60. to okres, w którym wytwarzano wagony typu GT6 w fabryce Düwag w Dusseldorfie. Były to bardzo nowoczesne, przegubowe pojazdy o bardzo wytrzymałej konstrukcji. Pod koniec lat 80. rozpoczął się w Niemczech proces wycofywania tych wagonów z ruchu. W ramach współpracy, w 1990 r. Łódź otrzymała z Bielefeld 8 takich tramwajów. Wszystkie przydzielono do Zajezdni Brus. Większość szybko zakończyła swój żywot, ale dwa pojazdy przeszły do spółki Tramwaje Podmiejskie i kursowały na liniach 43 i 43bis do 2012 roku. Seria GT6 jest wciąż eksploatowana w MPK za sprawą zakupów używanego taboru, które przeprowadziły spółkimiędzygminne.

Jednym z przekazanych w 1990 r. pojazdów był GT6 nr 4042 z 1957 r. W 1994 r. został włączony do floty spółki Tramwaje Podmiejskie, gdzie otrzymał numer 42. W czasie służby przeszedł niewielkie zmiany: wymieniono w nim siedzenia. Pod koniec marca 2012 r. wóz wrócił do MPK, jednak nie był lubiany przez motorniczych. Ostatecznie, 1 lutego 2014 r. tramwaj trafił już jako eksponat do Zajezdni Muzealnej Brus. 

Od 14 września 2015 r. wagon nr 1042 znajduje się pod zarządem Klubu. Przywrócenie tramwaju do ruchu planowane jest na przyszły rok. Jest to możliwe dzięki współpracy z MPK-Łódź Sp. z o.o., które jest bardzo otwarte na działania związane z ratowaniem historycznego taboru.

 

Last modified on wtorek, 22 wrzesień 2015 11:54
Login to post comments