Zaloguj Zarejestruj

GT6 #1042

Rok budowy: 1957
W eksploatacji od 1990 roku (import z Bielefeld)
Właściciel: MPK Łódź Sp. z o.o. w użyczeniu przez Klub Miłośników Starych Tramwajów w Łodzi
Miejsce stacjonowania: Zajezdnia Muzealna Brus

Gdy z taśm polskich fabryk zjeżdżały kolejne tramwaje typu N, pasażerowie w Zachodnich Niemczech cieszyli się nowoczesnymi, szybkobieżnymi tramwajami przegubowymi. Druga połowa lat 50. i pierwsza połowa lat 60. to okres, w którym wytwarzano wagony typu GT6 w fabryce Düwag w Dusseldorfie. Były to bardzo nowoczesne, przegubowe pojazdy o bardzo wytrzymałej konstrukcji. Pod koniec lat 80. rozpoczął się w Niemczech proces wycofywania tych wagonów z ruchu. W ramach współpracy, w 1990 r. Łódź otrzymała z Bielefeld 8 takich tramwajów. Wszystkie przydzielono do Zajezdni Brus. Większość szybko zakończyła swój żywot, ale dwa pojazdy przeszły do spółki Tramwaje Podmiejskie i kursowały na liniach 43 i 43bis do 2012 roku. Seria GT6 jest wciąż eksploatowana w MPK za sprawą zakupów używanego taboru, które przeprowadziły spółkimiędzygminne.

Jednym z przekazanych w 1990 r. pojazdów był GT6 nr 4042 z 1957 r. W 1994 r. został włączony do floty spółki Tramwaje Podmiejskie, gdzie otrzymał numer 42. W czasie służby przeszedł niewielkie zmiany: wymieniono w nim siedzenia. Pod koniec marca 2012 r. wóz wrócił do MPK, jednak nie był lubiany przez motorniczych. Ostatecznie, 1 lutego 2014 r. tramwaj trafił już jako eksponat do Zajezdni Muzealnej Brus. 

Od 14 września 2015 r. wagon nr 1042 znajduje się pod zarządem Klubu. Jest to możliwe dzięki współpracy z MPK-Łódź Sp. z o.o., które jest bardzo otwarte na działania związane z ratowaniem historycznego taboru.

 

Last modified on środa, 28 listopad 2018 12:37
Login to post comments