Lilpopy II, choć na pierwszy rzut oka trudno odróżnić je od wagonów Sanockich, w szczegółach konstrukcyjnych bardzo od nich odbiegają. W latach 1928-1929 Towarzystwo Akcyjne Lilpop, Rau i Loewenstein w Warszawie dostarczyło 56 takich pojazdów. Lilpopy II w czasie swojej eksploatacji nie przeszły poważniejszych modernizacji. Podczas okupacji niemieckiej zamontowano na pomostach dwuskrzydłowe drewniane drzwi. Większe zmiany przyniósł przełom lat 60. i 70., gdy 26 wagonów przebudowano na doczepy. Pierwsze wagony silnikowe zaczęto wycofywać z ruchu pasażerskiego w latach 60. XX wieku, 14 ostatnich dotrwało do końca roku 1973, a ostatnie doczepy wycofano kilka miesięcy później.
Do dzisiejszych czasów zachował się wóz o numerze 48 z 1929 r. Pojazd w niemal niezmienionej formie dotrwał do roku 1973, gdy po wycofaniu z ruchu pasażerskiego został przeznaczony na cele gospodarcze. W 1988 r. przeszedł renowację jako trzeci łódzki wóz historyczny.