Zaloguj Zarejestruj

Wagon towarowy kryty KEŁ

Producent: Waggonfabrik Busch Hamburg-Bautzen.
Rok budowy: 1900
Miejsce stacjonowania: Zajezdnia Muzealna Brus

Wiele wycofywanych z ruchu liniowego tramwajów wykorzystywano do budowy wagonów gospodarczych. Tak było ze sprowadzoną w 1942 r. doczepą nr 36 z Ulm. Wyprodukował ją około 1900 r. Waggonfabrik Busch Hamburg-Bautzen. Tramwaj został wyremontowany w warsztatach tramwajów miejskich przy Tramwajowej, po czym kursował po Łodzi przez 5 lat z numerem 546. Był to jeden z najmniejszych wagonów pasażerskich na łódzkich torach. Nadawał się znakomicie dla celów gospodarczych przewoźnika, toteż na przełomie 1947/48 r. otrzymał nowe nadwozie towarowe z dwoma pomostami hamulcowymi.

Wagon służył do przewozu suszonego piasku ze żwirowni na tzw. Piaskowej Górze w Emilii do zajezdni przy ul. Tramwajowej. W róznych okresach eksploatacji nosił numery boczne 45, 42 i na końcu 48. W latach 80. pojazd został odstawiony dla potrzeb przyszłego muzeum. Obecnie stacjonuje w Zajezdni Muzealnej Brus.

Last modified on piątek, 03 kwiecień 2015 12:24
Login to post comments