Wagon typu „belgijskiego” o numerze 371 został wyprodukowany w 1910 r. przez firmę Les Ateliers Métallurgiques, Ateliers á Tubize, Nivelles & La Sambre. Do Łodzi trafiło 20 pojazdów tego typu. Doczepy belgijskie posiadały typowy dla tramwajów z tamtego okresu wygląd i na oko niewiele różniły się od Herbrandów. Wewnątrz po raz pierwszy w Łodzi zastosowano poprzeczny układ siedzeń, czyli taki, jaki można spotkać w każdym współczesnym tramwaju. Nowością również były przeszklone pomosty, które częściowo ochraniały pasażerów przed warunkami atmosferycznymi. Doczepy te nie posiadały własnego napędu i były ciągnięte przez wagony silnikowe.
Wóz nr 371 woził pasażerów do 13.05.1961 r. Później przeszedł tą samą drogę co Herbrand 336, poprzez Teofilów, Zakościele na Brus, gdzie oczekuje na odbudowę.