W 1943 r. do ŁWEKD (w czasie okupacji LEZ) sprowadzono trzy duże czteroosiowe wagony towarowe z hamulcem ręcznym. Wyprodukowała je belgijska fabryka Societe GREGG d’Europe, będąca europejską filią amerykańskiego producenta taboru Gregg. Stacjonujący w Zajezdni Muzealnej Brus egzemplarz jest jedynym zachowanym.
Wiele lat uważano, że pojazd powstał w 1917 r., ale ostatnie badania historyczne prowadzone przez Klub Miłośników Starych Tramwajów w Łodzi wskazują, że wagon pochodzi z końca lat 20 XXw. Tramwaj w Łodzi otrzymał numer taborowy 63, a po połączeniu tramwajów miejskich i dojazdowych po 1948 r.otrzymał numer 38. Pełnił funkcję platformy do przewozu materiałów budowlanych, a szczególnie szyn. Po raz ostatni był używany w latach 80. podczas budowy zajezdni Telefoniczna. Później trafił do zajezdni Chocianowice, skąd w 2013 r. przetransportowano go do Zajezdni Muzealnej Brus.
Pojazd w 2017 roku stał się własnością Klubu. Zakup był możliwy dzięki datkom zebranym w ramach prowadzonych zbiórek publicznych na rzecz ratowania zabytkowych tramwajów. Obecnie jest to jedyny wagon towarowy będący w posiadaniu KMST.