Ikarus typ 260.04 został wyprodukowany w węgierskiej fabryce w miejscowości Székesfehérvár. Podtyp ".04" stanowił wersję przeznaczoną na rynek polski i został wykonany na zamówienie PRL i dostosowany przez producenta do potrzeb polskich przewoźników. Autobusy te miały duże otwierane szyby boczne, klasyczne przody oraz trzy pary drzwi łamanych. Pierwsze autobusy tego typu pojawiły się w Polsce w 1972 i 1973 roku. Większość jednak została sprowadzona po 1981 r. Do napędu pojazdu zastosowano 6-cylindrowy silnik wysokoprężny Raba-MAN D2156HM6U o mocy maksymalnej 142 kW (193 KM).
Wóz RV01 (3504) został wyprodukowany w 1983r. Podczas remontu zamieniono nadwozie na nowsze, cechujące się innym umiejscowieniem zbiornika paliwa, wentylatorem tzw. grzybkiem nad kabiną kierowcy, likwidacją ogrzewania tunelowego, nową czarną kabiną kierowcy. Trafił do przedsiębiorstwa WPK Katowice, ale jeszcze w tym samym roku przekazano go do WPKM Piotrków Trybunalski, gdzie pod banderą MZK był eksploatowany do 1992 roku. Wtedy też został odkupiony przez firmę KORO Zgierz i rozpoczął kursowanie na miejskich liniach 58, 58Bis i 58A.
Przewoźnik dokonał pewnych zmian we wnętrzu pojazdu, między innymi dodał poręcz na przednim nadkolu za kabiną kierowcy, przebudował tę ostatnią wydzielając osobne wyjście dla kierowcy. Pojazd eksploatowano w ruchu liniowym do 2010 roku. Później wóz odstawiono. Przed kasacją został uratowany w dniu 31 stycznia 2011 roku przez Damiana Misiaka, Tomasza Głaza oraz Przemysława Bakaja, którzy działali wspólnie pod banderą Buslodz Volan.
Po przejęciu autobus przeszedł drobne naprawy mechaniczne i bkacharskie oraz otrzymał nową, kremowo czerwoną powłokę lakierniczą. Został również ujęty w ewidencji zabytków. Zmiany we wnętrzu obejmowały również nieinwazyjne zamontowanie nagłośnienia.
Po podziale grupy BV we wrześniu 2012 roku Ikarus pozostał w rękach Damiana i Tomasza, którzy rozpoczęli działanie pod nazwą Czerwony Ikarus. Wtedy też rozpoczęło się przywracanie pojazdowi historycznych detali. Zaczęło się skromnie, od wymiany zniszczonych elementów wnętrza, m.in. dykt z wnętrza pojazdu. Dzięki uprzejmości innych miłośników i przedsiębiorstw w Polsce udało się uzyskać oryginalne brązowe siedzenie z białą lamówką, dzięki którym wnętrze uzyskało elegancki i klasyczny charakter.
W tym stanie wóz obsłużył wiele przejazdów zarówno z miłośnikami jak i ze ślubnymi parami, kawalerami, a także imprezy urodzinowe.