trzymanie ruchu tramwajowego wiąże się z koniecznością eksploatacji różnego typu wagonów technicznych. Najczęściej były one przebudowywane z pojazdów liniowych przez warsztaty remontowe przy ulicy Tramwajowej. Tak było w przypadku wagonu 2N1 o numerze 108. Tramwaj eksploatowano od 1951 r. z numerem 218. W 1975 r. przeznaczono go na wóz gospodarczy i nadano numer 2026. Podczas przebudowy skrócono w nim pomosty i zamontowano pług lemieszowy służący do odśnieżania torowisk. Jest to najmniej zaawansowany technicznie pług w zbiorach taboru historycznego. W 1993 r. pojazd został włączony do floty Międzygminnej Komunikacji Tramwajowej i otrzymał numer 108. Tam nieco unowocześniono układ elektryczny.
W 2012 r. podczas likwidacji spółki został odkupiony przez Jerzego Wojtowicza. Wóz obecnie stacjonuje w Zajezdni Muzealnej Brus i oczekuje na remont. Planowana jest jego adaptacja na mobilną galerię i „party wagen”.