Łódzkie Linie Turystyczne

Łódzkie Linie Turystyczne na Light Move Festival!

Łódzkie Linie Turystyczne są propozycją na rodzinne spędzenie weekendu, poznanie miasta oraz spotkanie z zabytkowymi autobusami i tramwajami, które kilkadziesiąt lat temu królowały na ulicach Łodzi. Wszystko to w cenie zwykłego biletu komunikacji miejskiej!

Choć sezon wakacyjny dobiegł końca, historyczne pojazdy będzie można znów spotkać na mieście z okazji jubileuszowej, XV edycji Light.Move.Festival. pod hasłem „Powroty”. W weekend 26-28 września kursować będzie dwie linie specjalne: tramwajowa 102 oraz autobusowa 151. Każdego z wymienionych dni jeździć będą od zmierzchu aż do 1 nocy!

Komunikaty

26 września, godz. 19:00

Ze względu na znaczące zwiększenie natężenia ruchu na odcinku ul. Kilińskiego pomiędzy dworcem Łódź Fabryczna i al. Piłsudskiego, tramwaje linii 102 kursują opóźnione.

Planowana obsada taborowa

26 września (piątek)

102/1 – GT8N (166) ♿️ tzw. „imprezowy”
102/2 – 5N+5ND (337+644)
102/3 – GT8N (4512) ♿️

27 września (sobota)

102/1 – GT8N (166) ♿️ tzw. „imprezowy”
102/2 – 5N+5ND (337+644)
102/3 – GT8N (4512) ♿️

28 września (niedziela)

102/1 – GT8N (166) ♿️ tzw. „imprezowy”
102/2 – 5N+5ND (337+644)
102/3 – GT8N (4512) ♿️

26 września (piątek)

151/1 – Mercedes-Benz O345C (3617)
151/2 – MAN ND313 Lion’s City DD (3144) ♿️ tzw. „piętrus”
151/3 – Ikarus 280.33 (3452)
151/4 – Jelcz 272MEX (3369) tzw. „ogórek”
151/5 – Jelcz PR110 (3256)
151/6 – Mercedes-Benz O405N2 (3757) ♿️

27 września (sobota)

151/1 – MAN ND313 Lion’s City DD (3144) ♿️ tzw. „piętrus”
151/2 – Jelcz 272MEX (3369) tzw. „ogórek”
151/3 – Volvo 7000 (3001) ♿️
151/4 – Jelcz PR110 (3256)
151/5 – Ikarus 280.33 (3452)
151/6 – Mercedes-Benz O405N2 (3757) ♿️

28 września (niedziela)

151/1 – Jelcz 272MEX (3369) tzw. „ogórek”
151/2 – Mercedes-Benz O345C (3617)
151/3 – Jelcz PR110 (3256)
151/4 – MAN ND313 Lion’s City DD (3144) ♿️ tzw. „piętrus”
151/5 – Ikarus 280.33 (3452)
151/6 – Mercedes-Benz O405N2 (3757) ♿️

Informacje wkrótce.

Linia tramwajowa 102

Trasa linii tramwajowej 102

PL. NIEPODLEGŁOŚCI – Piotrkowska, Piotrkowska Centrum, Kościuszki, Zachodnia, Ogrodowa – OGRODOWA/NOWOMIEJSKA

OGRODOWA/NOWOMIEJSKA – Północna, Kilińskiego, Piłsudskiego, Piotrkowska Centrum, Kościuszki, Żwirki, Piotrkowska – PL. NIEPODLEGŁOŚCI

Przejazd linią 102 z placu Niepodległości do skrzyżowania Ogrodowa × Nowomiejska zajmuje 21 minut, a z powrotem – 31 minut (razem 52 minuty).

Rozkłady jazdy linii tramwajowej 102

Linia autobusowa 151

Trasa linii autobusowej 151

DW. ŁÓDŹ FABRYCZNA – Rodziny Poznańskich, Kilińskiego, Narutowicza, pl. Dąbrowskiego, Sterlinga, Pomorska, Franciszkańska, Wojska Polskiego, pl. Kościelny, Zgierska, Limanowskiego, Zachodnia, Drewnowska, Karskiego, Ogrodowa, Cmentarna, Legionów, Gdańska, Zielona, Żeromskiego, Kopernika, Włókniarzy, Bandurskiego, Maratońska – STADION MIEJSKI

STADION MIEJSKI – Maratońska, Bandurskiego, Włókniarzy, Kopernika, Żeromskiego, Zielona, Gdańska, Próchnika, Rewolucji 1905 r., Sterlinga, pl. Dąbrowskiego, Narutowicza, Rodziny Scheiblerów, Rodziny Poznańskich – DW. ŁÓDŹ FABRYCZNA

Przejazd linią 151 z dworca Łódź Fabryczna do Stadionu Miejskiego przy dworcu Łódź Kaliska trwa 46 minut, a w przeciwnym kierunku – 28 minut.

Rozkłady jazdy linii autobusowej 151

Linia 151

ŁLT przyjazne wszystkim

Na Łódzkich Liniach Turystycznych kursują pojazdy zabytkowe, które z racji swojego wieku najczęściej nie posiadają udogodnień dla osób z ograniczeniami w poruszaniu się. Niektóre kursy będą jednak obsługiwane nowszymi, niskopodłogowymi zabytkami. Informacje o przydziale pojazdów na poszczególne brygady będą umieszczane na tej stronie w sekcji „Planowana obsada taborowa”. Pojazdy niskopodłogowe oznaczone będą tam podkreśleniem oraz ikoną ♿️.

Taryfa biletowa

Na Łódzkich Liniach Turystycznych (ŁLT) obowiązują bilety (czasowe, miesięczne, kwartalne, roczne) Lokalnego Transportu Zbiorowego w Łodzi, czyli takie, jak w każdym łódzkim tramwaju czy autobusie. Można je nabyć przez internet oraz w biletomatach – zarówno w pojazdach jak i w okolicach przystanków komunikacji miejskiej, w tym na dworcu Łódź Fabryczna (pełna lista lokalizacji). W ramach wzajemnego honorowania można również korzystać z biletów strefowych Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej i Polregio.

Wszystkie przystanki Łódzkich Linii Turystycznych znajdują się w 1. strefie taryfowej.

Zachęcamy do nabywania biletów poprzez aplikacje mobilne – jednocześnie przypominamy wówczas o obowiązku skasowania biletu poprzez zeskanowanie kodu QR znajdującego się w pojeździe (więcej informacji).

Uwaga! Bilety czasowe można nabyć również u konduktorów wewnątrz pojazdów, ale tylko 40-minutowe i wyłącznie za gotówkę.

Pełna taryfa biletowa i odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania znajdują się na stronie internetowej MPK-Łódź.

NormalnyUlgowy
20-minutowy4,402,20
40-minutowy5,602,80
80-minutowy6,803,40
24-godzinny18,009,00

Konduktorzy

W 2003 roku, wraz z inauguracją kursowania linii 0, po raz pierwszy od 1983 roku w łódzkich tramwajach znów pojawili się konduktorzy. Konduktorzy Tramwajowej Linii Turystycznej to przeszkolona grupa wolontariuszy Klubu Miłośników Starych Tramwajów w Łodzi, którzy obsługują kursy zabytkowymi tramwajami po Łodzi. Najmłodszy ma 16 lat, a najstarszy nieco ponad 30 lat. Jednak to nie ma znaczenia, bo łączy ich odpowiedzialność oraz wspólna pasja transportowa.

W czasie kursów liniowych ich zadaniem jest obsługa drzwi, czyli wpuszczanie i wypuszczanie pasażerów na przystankach oraz dbanie o bezpieczeństwo podróży łodzian i turystów. Dodatkowo konduktorzy sprzedają bilety Lokalnego Transportu Zbiorowego (wyłącznie 40-minutowe) oraz służą podstawowymi informacjami na temat historii łódzkiej komunikacji.

Jeśli mają Państwo uwagi co do pracy naszych konduktorów prosimy o informację e-mailową: kontakt@kmst.pl.

O projekcie i jego historia

Łódzkie Linie Turystyczne (ŁLT) to wspólny projekt Klubu Miłośników Starych Tramwajów w Łodzi, MPK-Łódź, Zarządu Dróg i Transportu, grupy Czerwony Ikarus oraz Łódzkiej Organizacji Turystycznej. Jego celem jest popularyzacja historii miasta i regionu, a w szczególności komunikacji miejskiej przez pryzmat zabytków techniki.

Historia Łódzkich Linii Turystycznych (ŁLT) sięga czerwca 2003 roku, gdy Klub Miłośników Starych Tramwajów w Łodzi zaproponował MPK-Łódź Sp. z o.o. uruchomienie wakacyjnej linii turystycznej obsługiwanej taborem historycznym. Funkcjonują więc już ponad 20 lat!