Gdy kraj podnosił się z ruin po II wojnie światowej, jedną z wielu dziedzin wymagających interwencji była komunikacja tramwajowa. W wyniku działań wojennych tabor tramwajowy wielu miast Polski uległ mniejszemu lub większemu uszkodzeniu, a sprawne tramwaje nie były w stanie obsłużyć występujących potoków pasażerskich.
W 1949 roku na Międzynordowych Targach Poznańskich zaprezentowano nowy tramwaj typu N. Pojazd był kopią niemieckich wagonów KSW, opracowanych w 1943 roku. Wyróżniał się brakiem wewnętrznych drzwi oddzielających pomosty od części pasażerskiej, podwójnymi siedzeniami z jednej strony nadwozia oraz charakterystycznymi, potężnymi jendnoskrzydłowymi drzwiami wejściowymi. Na dachu zastosowano okrągłe tarcze na numer linii.
Pierwsze wagony wąskotorowe, noszące oznaczenie 2N, dotarły w Łodzi w 1950 roku. Pojazdy były pomalowane zgodnie z ówczesnym łódzkim standardem na kremowo-granatowo z bordowym pasem pod oknami. Cechą charakterystyczną pierwszej dostawy były wąskie uchylne lufciki w przedziale pasażerskim oraz imitująca je szpros w szybach drzwi i pomostów. Lufciki były jednak bardzo mało wydajne i w dostawach z 1951 roku (pomalowanych na kremowo-czerwono) zastosowano już opuszczane szyby.
Duże i ciężkie skrzydła drzwiowe okazały się utrapieniem dla pasażerów, którzy mieli problemy z ich otwieraniem i zamykaniem. W MPK opracowano projekt zwężenia przednich drzwi o połowę, co miało ułatwić pasażerom ich obsługę i poprawić warunki pracy motorniczemu. Dostarczane w latach 1952-1956 wagony były fabrycznie wyposażone w to rozwiązanie i nosiły oznaczenie 2N2.
Wagony 2N były stopniowo modernizowane. Zaczęto przebudowywać je na jednokierunkowe, a podczas remontów kapitalnych zakładano im drzwi automatyczne i ujednolicano wyglądem ze zmodernizowanymi 5N. Część przebudowano na pojazdy techniczne. Ostatnie sztuki wycofano z ruchu pasażerskiego w 1989 roku.
Pomarańczową platformę wyprodukowano w 1950 roku. To wagon typu 2N pochodzący z pierwszej serii dostaw. W Łodzi otrzymał numer 207. W 1976 roku przebudowano go na jednokierunkowy, a najpewniej już w 1980 roku na platformę nr 2105. Od 1985 r. jeździł z numerem 52105. 1993 r. został przekazany do Międzygminnej Komunikacji Tramwajowej i otrzymał numer 105. U nowego właściciela zyskał pomarańczowe malowanie i pług lemieszowy.
Tramwaj obecnie stacjonuje w Zajezdni Muzealnej Brus i oczekuje na decyzje o dalszym przeznaczeniu.
https://kmst.pl/oklubie/klubowe-tramwaje/2n1-105#sigProIdca92371469