Bartosz Stępień, członek Klubu, odpoczywa po wytężonym dniu prac nad wagonem 5N #4092 Bartosz Stępień, członek Klubu, odpoczywa po wytężonym dniu prac nad wagonem 5N #4092 (C) Rafał Mateja | Goto Photo

Remonty

Remont i renowacja zabytkowego taboru jest jednym z głównych działań statutowych Klubu.

Pierwszym tramwajem, który zaczęliśmy remontować był zmodernizowany 5N nr 4092 z 1961 roku. Członkowie Stowarzyszenia samodzielnie przeprowadzili remont podwozia, a obecnie trwają prace przy wnętrzu i nadwoziu, które w większości zostały już wykonane. Prace były wykonywane w zajezdni przy ul. Telefonicznej, a później na Chocianowicach i Brusie. Obecnie prace zostały czasowo wstrzymane ze względu na konieczność uruchomienia innych wagonów.

Kolejnym ważnym sprawdzianem był remont podwozia wagonu 803N nr 2. Członkowie Klubu naprawili konstrukcję podwozia oraz dokonali przeglądu i napraw wózków jezdnych. Pozwoliło to na bezproblemowe przejście przeglądu technicznego.

W 2016 roku zakończyły się prace przy zmodernizowanym wagonie typu 803N. W tym przypadku również zajęto się podwoziem i wózkami. Przeprowadzono prace blacharsko-lakiernicze, w tym naprawę drzwi wejściowych i stopni, wymieniono zniszczone szyby okienne, wzmocniono konstrukcję kapliczki, a także usunięto awarie układu elektrycznego. Wagon miał swoją premierę 1 października 2016 r. podczas obchodów 35-lecia Klubu.

Poza renowacją taboru, członkowie Sekcji Techniczno-Remontowej zajmują się również bieżącym serwisowaniem wagonów oraz renowacją innych eksponatów. Wiele prac związanych jest również z utrzymaniem i eksploatacją Zajezdni Muzealnej Brus.

Last modified on czwartek, 17 listopad 2016 08:15
Login to post comments