Specjalistyczny sprzęt wymagany jest również do pracy przy sieci trakcyjnej. Często wyko- rzystuje się do tego specjalnie przystosowane samochody ciężarowe, ale część prac wykonywanych jest za pomocą tramwaju. W 1977 r. na podstawie wycofanego wagonu liniowego 5N o numerze bocznym 33 warsztaty przy ulicy Tramwajowej skonstruowały kolejny tramwaj wieżowy do obsługi sieci górnej z numerem bocznym 2008II. Wagon miał zastąpić wóz sieciowy poprzedniej generacji, eksploatowany od lat 40. XX wieku. Dla potrzeb nowych funkcji usunięto znaczną część przedziału pasażerskiego, tworząc tam platformę z wysokimi burtami i relingami. Na platformie umieszczono wysoki pomost, z którego pracownicy mieli łatwy dostęp do sieci górnej oraz hydrauliczny podnośnik do szpul z przewodem trakcyjnym. Tramwaj otrzymał zestaw akumulatorów, dzięki którym można było pokonać pewien dystans na własnym zasilaniu. W dawnym przedziale pasażerskim zamontowano spawarkę oraz wydzielono przedział warsztatowy. Tramwaj w 1993 r. został przekazany Międzygminnej Komunikacji Tramwajowej.
W 2012 r. dzięki wsparciu firmy Woltan i wielu osób prywatnych został odkupiony przez Klub Miłośników Starych Tramwajów w Łodzi.
Obecnie stacjonuje w Zajezdni Muzealnej Brus.