Wiele wycofywanych z ruchu liniowego tramwajów wykorzystywano do budowy wagonów gospodarczych. Tak było ze sprowadzoną w 1942 r. doczepą nr 36 z Ulm. Wyprodukowały ją około 1900 r. zakłady Waggonfabrik Busch Hamburg-Bautzen. Po przybyciu do Łodzi tramwaj przeszedł remont w warsztatach tramwajów miejskich przy Tramwajowej, po czym kursował przez 5 lat z numerem 546. Był to jeden z najmniejszych wagonów pasażerskich na łódzkich torach. Znakomicie nadawał się do celów gospodarczych przewoźnika, toteż na przełomie 1947/48 r. otrzymał nowe nadwozie towarowe z dwoma pomostami hamulcowymi.
Wagon służył do przewozu suszonego piasku ze żwirowni na tzw. Piaskowej Górze w Emilii do zajezdni przy ul. Tramwajowej. W róznych okresach eksploatacji nosił numery boczne 45, 42 i na końcu 48. W latach 80. pojazd został odstawiony dla potrzeb przyszłego muzeum komunikacji miejskiej. Obecnie stacjonuje w Zajezdni Muzealnej Brus.