Pierwsza połowa lat 70. to okres dostaw nowoczesnych i szybkobieżnych, jak podkreślano oficjalnie, tramwajów przegubowych, wyprodukowanych w trzech podtypach. Jednym z nich była seria 803N, dostarczana odbiorcom przez chorzowski Konstal w latach 1973-1975.
Tramwaje wyróżniały się charakterystycznym obłym kształtem. Pasażerowie mieli do dyspozycji przestronne wnętrze wyposażone w zestaw siedzeń z tworzywa sztucznego. Zwiększył się również komfort pracy motorniczych, których stanowisko pracy częściowo oddzielono od przedziału pasażerskiego. Wagony 803N eksploatowano w MPK do 1992 r. Nie przeprowadzono w nich żadnych istotnych zmian poza pełnym oddzieleniem kabiny motorniczego pod koniec lat 80. W latach 1993-1994 tramwaje trafiły do spółek Międzygminna Komunikacja Tramwajowa i Tramwaje Podmiejskie, obsługujących linie 41, 43, 43bis, 45 i 46.
Spółka Tramwaje Podmiejskie z siedzibą na Brusie eksploatowała wozy typu 803N w praktycznie niezmienionej formie do 31 marca 2012 r. Jeden z tramwajów, wagon nr 2 z 1973 r. (dawny 947 z MPK) został w 2010 r. przemalowany w barwy historyczne z okazji 100-lecia Zajezdni Brus i linii do Konstantynowa Łódzkiego. We wrześniu 2012 r. został odkupiony przez Klub Miłośników Starych Tramwajów w Łodzi.
Obecnie to jedyny w Polsce sprawny wagon tej serii w wersji niezmodernizowanej.
Więcej informacji o generacji wagonów 803N znajdziecie na stronie Łódzkie Tramwaje i Autobusy.