Przestarzała konstrukcja wagonów typu N sprawiła, że już w latach 60. rozpoczął się proces ich modernizacji. Na początku zaczęto przebudowywać pojazdy na jednokierunkowe. Z czasem pojawiły się automatycznie otwierane drzwi. Najpierw przesuwne, zaś w latach 70. łamane. Modernizacje przedłużyły żywotność „enek”, a jednocześnie pozwoliły zlikwidować stanowiska konduktorów. Ostatnie zmodernizowane wagony typu 5N zniknęły z łódzkich ulic w październiku 1991 roku.
Do dziś zachował się wagon 5N nr 4092 z 1961 r. Pojazd pierwotnie kursował w Bielsku- Białej jako wagon nr 35, ale w związku z likwidacją tamtejszej sieci tramwajowej trafił w 1970 r. do Łodzi. Tutaj został przebudowany na jednokierunkowy – zlikwidowano stanowisko motorniczego na drugim pomoście oraz niepotrzebne drzwi po lewej stronie. Z prawej strony założono sterowane automatycznie drzwi łamane. Wagon nr 4092 został wycofany z ruchu jako jeden z ostatnich w 1991 r. Przez kolejne lata służył jako holownik w zajezdni Telefoniczna, gdzie nosił numer 12092. W 2006 roku przy okazji parady na 25-lecie Klubu Miłośników Starych Tramwajów w Łodzi przywrócono mu barwy historyczne i poprzedni numer taborowy. Niedługo później członkowie Stowarzyszenia rozpoczęliremontpojazdu.Tramwajstacjonuje dziś w Zajezdni Muzealnej Brus.
Pojazd w 2017 roku stał się własnością Klubu. Zakup był możliwy dzięki datkom zebranym w ramach prowadzonych zbiórek publicznych na rzecz ratowania zabytkowych tramwajów.
Po zakończeniu renowacji planowane jest skierowanie go do obsługi ruchu turystycznego.